رشد ۴۲.۷ درصدی سپرده و ۴۴.۳ درصدی تسهیلات بانک‌ها در سال ۹۹

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بانک مرکزی در گزارشی وضعیت سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری در سال ۹۹ را منتشر کرد.

براساس این گزارش، سال گذشته سه میلیون و ۸۷۵ هزار میلیارد تومان سپرده‌گذاری نزد بانک‌ها انجام شد که در مقایسه با سال ۹۸ که معادل یک میلیون و ۱۵۹ هزار میلیارد تومان بود ۴۲.۷ درصد افزایش داشته است.

رشد ۴۲.۷ درصدی سپرده و ۴۴.۳ درصدی تسهیلات بانک‌ها در سال ۹۹

بیشترین سپرده‌ها مربوط به پایتخت با مبلغ ۲ میلیون و ۸۱ هزار میلیارد تومان و کمترین میزان نیز مربوط به کهگیلویه و بویراحمد معادل ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

همچنین طبق گزارش بانک مرکزی، بانک‌ها پارسال ۲ میلیون و ۷۹۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۴۴.۳ درصدی داشته است. سال ۹۸ بانک‌ها ۸۵۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرده بودند.

طبق این گزارش، میزان اعطای تسهیلات به ساکنان پایتخت در سال ۹۹ نسبت به سایر استان‌ها بیشتر بود و ساکنان پایتخت یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان وام اخذ کردند. در استان کهگیلویه و بویر احمد نیز ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده و رکود کمترین پرداخت وام را به نام خود ثبت کردند.

براساس اعلام بانک مرکزی، پارسال نسبت تسهیلات به سپرده‌ها پس از کسر سپرده قانونی ۸۰.۲ درصد بوده است که نسبت به سال قبل از آن هشت دهم واحد درصد افزایش داشته است. این نسبت در تهران ۹.۵ درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰.۹ درصد بود.

همچنین با توجه به اینکه دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و موسسات تولیدی در تهران قرار قرار دارد، بنابراین عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

رشد ۴۲.۷ درصدی سپرده و ۴۴.۳ درصدی تسهیلات بانک‌ها در سال ۹۹

مجله اینترنتی مارکافون

درباره ی popadr234975

مطلب پیشنهادی

تحلیل آماری ویدئوهای انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری در فضای مجازی

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی …