استاندار: کاهش نرخ تورم کرمانشاه به کمک اقتصاددانان در دستور کار است

به گزارش ایرنا، «هوشنگ بازوند» روز یکشنبه در نشست شورای اقتصادی استان در سرسرای شهدای دولت استانداری، اظهار داشت: باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا گرفتاری‌های نرخ تورم در کرمانشاه را حل کنیم.

وی افزود: بحث تورم و افزایش قیمت ها یک موضوع ملی است اما ما باید بتوانیم آن را تا حدودی در استان کنترل کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به جایگاه بالای کرمانشاه در نرخ تورم کشور گفت: تمام مدیران استان باید تلاش خود را به کار گیرند تا جایگاه کرمانشاه در رتبه بندی نرخ تورم کاهش پیدا کند.

بازوند بر لزوم استفاده از ظرفیت های دانشگاه های استان برای تحلیل دقیق وضعیت اقتصادی استان و دریافت راهکار دقیق و بهبود وضعیت موجود تاکید کرد و گفت: فعالیت دانشگاه رازی و دکتر «سهراب دل انگیزان» اقتصاد دان این دانشگاه به منظور تحلیل وضعیت اقتصادی استان قابل تقدیر است.

«بهزاد باباخانی»؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست اشاره ای به وضعیت تورم در استان کرمانشاه داشت و گفت: بیشتر تورم استان کرمانشاه مربوط به اقلام خوراکی می شود و کالاهای سرمایه ای استان نسبت به دیگر نقاط کشور تفاوت چندانی ندارد.

نرخ تورم استان ۳۸.۹درصد است

به گزارش ایرنا، گزارش مرکز آمار از نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به فروردین ١٤٠٠ حاکیست که کرمانشاه در صدر جدول تورم قرار گرفته است؛ اتفاقی که به گفته یک استاد اقتصاد دلایل متعددی دارد و برای رساندن نرخ تورم استان به میانگین کشوری، نظارت برخرده‌فروشی‌ها ضروری است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به فروردین ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٨.٩ درصد رسید.

بر اساس این گزارش، بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه با ٤٢.٩ درصد مربوط به استان کرمانشاه و کمترین نرخ هم با ٣٥.٨ درصد مربوط به استان قم است.

استان های کردستان و خراسان شمالی نیز با ۴۲.۸ و ۴۲.۶ درصد، دومین و سومین استان های گران کشور هستند و استان های مرکزی و مازندران با نرخ تورم ۳۵.۹ درصد دیگر استان های ارزان کشور پس از قم بوده اند.

قرار گرفتن استان کرمانشاه در صدر جدول تورم ۱۲ ماهه منتهی به فروردین ماه ١٤٠٠ در حالی است که این استان در سال ۱۳۹۷ با ۱۳ رتبه بهبود در جایگاه سیزدهم کشور نشست و در سال ۱۳۹۸ هم با ۱۴ رتبه بهبود به رتبه بیست و هفتم و جزو پنج استان با تورم پایین رسید.

نرخ تورم در ۱۲ ماهه منتهی به فروردین ماه ١٣٩٩ هم عدد ٣٢.٢ درصد بود که در آن استان کرمانشاه با نرخ ۳۰.۴ در رتبه ششمین استان ارزان کشور قرار داشت.

استان کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۸۶ دهستان است.

مجله اینترنتی مارکافون

درباره ی popadr234975

مطلب پیشنهادی

تحلیل آماری ویدئوهای انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری در فضای مجازی

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی …