به‌دلیل آلودگی بالای برخی از بنادر، واکسیناسیون دریانوردان ضروری است

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان بنادر و دریانوردی، «سامان رضایی» با تبریک روز دریانورد و تقدیر از تلاش همه دریانوردان، اظهار داشت: با توجه به چالش جهانی پیش آمده از نظر شیوع ویروس کرونا، بازبینی و بازتعریف پروتکل‌ها و ‌دستورالعمل‌ها در همه ابعاد و فعالیت‌های بشری از جمله صنعت کشتیرانی و دریانوردی ضروری است.

وی خاطرنشان‌کرد: همان‌گونه که در یک حادثه و رخداد، قوانین و دستورالعمل‌هایی از قبیل MARPOL ، SOLAS یا ISPS در فرآیندهای جاری دریانوردی الزامی است، باید برای شیوع ویروس و بیماری از طریق تبادلات و ارتباطات دریایی نیز کدها و دستورالعمل‌های لازم تدوین شود.

 دبیر انجمن صنفی دریانوردان با اشاره به اینکه بحران کرونا با وجود تلخی‌ها و ‌خسارت‌هایی که داشت در عمل نشان داد که صنعت کشتیرانی و دریانوردی از چه اهمیت و جایگاهی برخوردار است، بیان‌داشت: باید بدانیم که دریانوردان به عنوان عناصر کلیدی، نقش مهمی در حیات و فعالیت یک‌ کشور و یک منطقه ایفا می‌کنند.

وی افزود: اولویت واکسیناسیون دریانوردان از اهمیت بالایی برخوردار است و البته با پیگیری‌های به عمل آماده، شغل دریانوردی در گروه مشاغل حساس قرار گرفته و از اولویت برخوردار شده، اما در مقطع فعلی این امر کافی نیست.

رضایی پیشنهادکرد: کشتی های ایرانی که سفرهای بین‌المللی دارند از خدمه‌ای که واکسن زده اند استفاده کنند.

وی یادآور شد: دریانوردان ایرانی از محدودیت در تغییر خدمه، تردد و دسترسی به امکانات بندری در شرایط تحریم رنج می‌بردند که با بروز کرونا این محدودیت ها دوچندان و شرایط فعالیت برای آنلن سخت‌تر شد.

این مقام صنفی گفت: دریانوردان ایرانی، با ایثار و فداکاری شرایط موجود را تحمل کردند و اجازه ندادند چرخ این صنعت حساس و استراتژیک متوقف شود، بنابراین آنان به عنوان سربازان خط مقدم، شایسته حمایت و پشتیبانی مناسب و موثری هستند.

مجله اینترنتی مارکافون

درباره ی popadr234975

مطلب پیشنهادی

تحلیل آماری ویدئوهای انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری در فضای مجازی

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی …