نظام‌نامه بازرسی فنی تجهیزات تخصصی صنعت برق ابلاغ شد

به‌گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “همایون حایری” نظام‌نامه بازرسی فنی تجهیزات تخصصی صنعت برق که منجر به سامان‌دهی بازرسی فنی و ساختاردهی به فعالیت‌ها در ارجاع کار به تامین‌کنندگان واجد صلاحیت و همچنین گسترش تعامل بین نهادها و مراجع ذی‌ربط در این زمینه خواهد شد را برای اجرا ابلاغ کرد.
بر اساس آئین‌نامه اجرایی بند (الف) ماده (۲۶) قانون برگزاری مناقصات، یکی از وظایف دستگاه‌های اجرایی، تهیه و ارائه فهرست از تامین‌کنندگان واجد صلاحیت تجهیزات تخصصی در حوزه ماموریت و فعالیت دستگاه‌های مذکور و حصول اطمینان از کیفیت و انطباق تجهیزات با استانداردها است.
اجرای این نظام‌نامه، منجر به سامان‌دهی بازرسی فنی و ساختاردهی به فعالیت‌ها در ارجاع کار به تامین‌کنندگان واجد صلاحیت و همچنین گسترش تعامل بین نهادها و مراجع ذی‌ربط در این زمینه خواهد شد و بستر مناسبی را جهت ارتقاء کیفیت تجهیزات تخصصی صنعت برق، فراهم می‌آورد.
 حصول اطمینان از اجرای صحیح مقررات، آئین‌نامه‌ها و استانداردهای صنعت برق، ایجاد وحدت رویه و یکپارچه‌سازی اطلاعات فهرست واجدین صلاحیت تولید کالا و تجهیزات تخصصی در صنعت برق، راهبری و سامان‌دهی بازرسی فنی در صنعت برق و افزایش و ارتقاء کمی و کیفی بازرسی فنی در صنعت برق از اهداف این کار است.
محدوده اجرای نظام‌نامه شامل‌ حوزه ستادی وزارت نیرو، شرکت‌های مادرتخصصی حوزه برق و انرژی و شرکت‌های زیرمجموعه آنها، ساتکاب، ساتبا و پژوهشگاه نیرو است.
 

مجله اینترنتی مارکافون

درباره ی popadr234975

مطلب پیشنهادی

تحلیل آماری ویدئوهای انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری در فضای مجازی

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی …