هشت درصد مصرف برق خراسان جنوبی از منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود

سعید دادگر روز یکشنبه در نشست خبری مدیران صنعت آب و برق خراسان جنوبی که به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق برگزار شد، افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی باد و خورشیدی ظرفیتی منحصر به‌فرد در استان است که می‌توان از آن استفاده کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه نیروگاه‌های تولید برق زیادی در کشور وابسته به آب هستند، کم‌بارشی سال گذشته و بهار امسال اثر نامطلوبی بر ذخایر پشت سدها و تولید برق گذاشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: با توجه به کاهش نزولات جوی و افت آب پشت سدها در سال جاری شرایط ویژه‌ای در تولید و توزیع برق داریم و شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی شرکت استانی است که باید برق را از مبادی ورودی استان دریافت و در سطح استان توزیع کند.

وی با بیان اینکه میانگین نرخ خاموشی‌های برق در خراسان جنوبی کمتر از کشور است افزود: خاموشی و قطعی برق مختص خراسان جنوبی نیست و برنامه کشوری است با این وجود برنامه قطعی هر استان و شهرستان از قبل اطلاع‌رسانی می‌شود.

دادگر به کشف دستگاه‌های ماینر اشاره کرد و گفت: تاکنون در استان از ۵۷ مشترک، رمز ارز غیرمجاز کشف شده است.

وی افزود: ۳۴۶ دستگاه ماینر کشف و ضبط شده که ۱۵۰ دستگاه از این تعداد به عنوان کالای قاچاق کشف شده و این تعداد ماینر ۸۰۰ کیلو وات برق مصرف کردند.

وی بیان کرد: ۴۶۰ میلیارد تومان جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده که برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از رمز ارزها به عنوان یک پدیده شوم یاد کرد و گفت: رمز ارزها یکی از دلایل افزایش مصرف برق است که در خراسان‌جنوبی نیز شاهد استفاده از دستگاه ماینر هستیم.

وی عنوان کرد: شرکت توانیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است هر فردی که از وجود دستگاه ماینر اطلاع داشته باشد، به شرکت برق اطلاع دهد و همکاری لازم برای کشف را داشته باشد تا سقف ۲۰ میلیون تومان هدیه دریافت می‌کند.

دادگر با بیان اینکه افزایش دمای ناشی از کاهش بارندگی‌ها نیز باعث افزایش بار مصرف برق می‌شود گفت: در چند ماه گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش مصرف برق را در استان شاهد بودیم.

وی افزود: از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۹ میانگین بار مصرف برق در استان خراسان جنوبی ۲ درصد بوده اما در سال جاری میانگین بار مصرف به ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی اظهار داشت: بیش از ۳۹۰ هزار مشترک برق در این استان وجود دارد که بیش از ۸۰ درصد مشترکان مصرف خانگی هستند.

وی گفت: ۹۹.۹ درصد جمعیت این استان از برق برخوردار هستند و هیچ روستای بدون برق در خراسان جنوبی وجود ندارد.

هفته اول تیر، هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق نامگذاری شده است.

مجله اینترنتی مارکافون

درباره ی popadr234975

مطلب پیشنهادی

تحلیل آماری ویدئوهای انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری در فضای مجازی

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی …