اردکانیان: شهید عباسپور را با شایسته‌گزینی و خدمت به یاد می‌آوریم

به‌گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «رضا اردکانیان» در آئین گرامیداشت شهدای واقعه هفتم تیر و سالروز شهادت دکتر حسن عباسپور (وزیر نیروی دولت شهید رجایی) که با حضور خانواده این شهید برگزار شد، افزود: این روزها در خصوص ضرورت شایسته گزینی برای مسوولیت‌ها مسائل مختلفی را می‌شنویم. خود ما هم در وزارت نیرو در حد توان به دنبال این معنا هستیم. شایسته گزینی به این معنا است که افراد وقتی برای انجام مسوولیت انتخاب می‌شوند، شایسته و همساز آن مسوولیت بوده و شرایط احراز آن مسوولیت را داشته باشند.

وی با بیان اینکه این فرصت برایم فراهم بود که در دو حادثه‌ ایام شهادت دکتر عباسپور و شهادت آیت الله صدوقی حضور داشته باشم، ادامه داد: دکتر عباسپور و معلم بزرگ ایشان شهید بهشتی در نخستین روزهای به ثمر نشستن انقلاب و رشد این نهال این نکته را یاد دادند که مدیران ارشد باید فرا شایسته بوده و ارزش افزوده‌ای‌ را برای حوزه مسوولیت خود داشته باشند.

وزیر نیرو گفت: شهید عباسپور، وزیر نیروی دولت شهید رجایی به ما یاد داد که خدمت کردن به مردم فی‌نفسه ارزشمند، لذت‌بخش و قیمتی است؛ یعنی این مهم خود یک اوج و یک هدف است.

وی گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، نه صرفاً با برگزاری مراسم بزرگداشت بلکه با زنده نگه داشتن سیره و روش آن‌ها و دنبال کردن آرمان‌ها و اهداف میسر می‌شود.

وزیر نیرو گفت: برای مسوولیت‌های ارشد باید به دنبال افراد فراشایسته باشیم یعنی کسانی که می‌توانند به واسطه اندوخته‌های خود، موجبات رشد و توسعه را فراهم آورده و وقت و انرژی خود را صرف شکل دادن و شکل گرفتن آینده جامعه کنند.

اردکانیان با اشاره به مناسبت‌ها و حوادث متعدد تیرماه افزود: در این هفته ما حوادث بزرگی همچون شهادت شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران و همفکرانشان، ترور نافرجام مقام معظم رهبری، شهادت سومین شهید محراب شهید آیت الله صدوقی، حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری و بمباران شیمیایی مردم بی‌پناه و بی‌گناه سردشت رخ داده است.

وزیر نیرو با اشاره به تفاوت‌های ظاهری این رخدادها خاطرنشان کرد: در این که همه این حوادث ریشه در یک جهل، خودخواهی، سلطه‌طلبی و زیاده خواهی دارد، شکی نیست. جنگ بین حق و باطل همیشه وجود داشته و همواره مردمانی در همه قرون در مقابل این زیاده‌خواهی‌ها قد برافراشته‌اند.

وی افزود: ما کارکنان وزارت نیرو علاوه بر مناسبت‌ها که باید نام و خاطره شهدا را در آن گرامی بداریم، می‌بایست دکتر عباسپور را همواره به عنوان یک الگو با دو صفت و خصوصیت شایسته‌گزینی و خدمت به مردم به یاد بیاوریم، چرا که این مهم می‌تواند به‌ امروز و فردای ما کمک زیادی بکند.

اردکانیان افزود: ما باید از این زاویه دکتر عباسپور و امثال ایشان را علاوه بر مقام شامخ شهید، به‌عنوان یک مدیر تراز انقلاب اسلامی همواره به یاد بیاوریم.

در این مراسم که به همت دفتر امور ایثارگران وزارت نیرو در ساختمان ستادی این وزارتخانه برگزار شد، خانواده شهید دکتر حسن عباسپور نیز حضور داشتند و وزیر نیرو با اهدای حلقه گل به مقام شامخ این شهید بزرگوار ادای احترام کرد.

مجله اینترنتی مارکافون

درباره ی popadr234975

مطلب پیشنهادی

تحلیل آماری ویدئوهای انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری در فضای مجازی

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی …